OBS! körtelfeber

 jag har tyvärr insjuknat i körtelfeber. För er som inte vet vad körtelfeber är så kallas det också för kyss-sjukan (OBServera särskrvining). Nu kanske det ringer några klockor? En god vän till mig hade detta för ett tag sen och hon beklagade sig hur jobbigt det var. Jag trodde inte riktigt på att det kunde vara så jobbigt men Andrea (som för närvarande bor i USA) du hade rätt. Körtelfeber är inte någon lirare. Jag sökte sjukvård för detta igår, jag satt i ett smittat väntrum bland hostande penisonärer och gurglande småbarn. Det var äckligt. Efter det var jag tvungen att göra ett halsprov, vilket också var nytt för mig. "Det här känns inte", hur många gånger har man inte hört detta felaktiga uttalande av en doktor? Men till er som inte vet vad ett halsprov innebär kan jag berätta att man kör ner en tops så långt ner i halsen som man kan komma. Jag var nära att få en uppstötning. Efter denna lilla pärs konstaterades min sjuka. Läkaren vänder sig om mot mig och flinar välbelåtet, "har du någon pojkvän?" 
Jag svarar sanningsenligt nej och en pinsam tystnad bryter ut. Läkaren berättar då att min sjukdom sprids genom saliv och förmodligen har någon person som kysst (ha-ha) mig givit den till mig. Men grappar ni kan vara lugna, nu smittar inte jag längre i alla fall. Den gulliga doktorn skrev ut antibiotika till mig så nu behöver jag bara må illa av den i tio dagar. Mitt liv rullar sakta framåt.

Men till dig som smittade mig, vem du än är, jag tänker aldrig mer prata med dig.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0