OBS! det finns en risk med barnroller

med väldigt stor risk för att låta som en person med alldeles för mycket fritid vill jag nu ge er ett bryskt uppvaknande. Jag har hittat en ny hobby som faktiskt är väldigt underhållande. Det är många som undrar vad som egentligen hände med våra svenska barnskådisar, Ronja rövardotter, Birk, Tjorven, Pippi och vidare. Därför har jag nu tagit reda på det genom allas trogna Facebook. Tyvärr känner jag mig inte särskilt tillfredställd med det jag fann. Det visade sig att de flesta blivit väldigt gamla (jag vet att de också åldras men ändå) och att många tappat glimten i ögat. Jag kan till viss del ha förståelse för detta, jag menar hur lätt kan det vara att komma tillbaka till skolan efter att ha spelat Pippi till exempel? Jag tror att man lär bli hyfsat utstött (av ren avundsjuka givetvis). Inte tjänade de några summor på det heller som jag har förstått det. Jag kan också förstå varför deras karriärer gick i stöpet. Tänk er själva att anställa Annika ifrån Pippi Långstrump till en sexscen i en film. Ingen vill väl se lilla Annika ligga där och hålla på, hur groteskt hade inte det varit. Alltså innan ni "stagemoms" försöker mecka en barnroll i någon kass film till era barn, tänk ett steg längre än vad Pippis, Ronjas, Madickens och Emils föräldrar gjorde. De kommer aldrig kunna ställa upp i en sexscen efter det.


Lindsey Lohan är ett praktexempel, men ha i åtanke att hon är amerikan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0