OBS! Vinna på fusk - dagens tips

Det märks tydligt att barns hjärnor inte är speciellt utvecklade. Ett tecken på detta kan man se på deras gnälliga egenskaper. Går det inte som de önskar är gråten deras ständiga tillflykt för att få föräldrarnas och allmänhetens uppmärksamhet. Jag har idag skådat ett levande exempel på just det här.
Händelsen tilldrog sig när jag och min familj spelade sällskapsspelet "pratmakarna". Jag, som är en extremt dålig förlorare, tog illa upp när mina föräldrar tillät min lillebror att fuska. Konstaterandet av detta bluffmakeri ledde till krokodiltårar hos min yngre bror och en viss irritation gentemot mig från mina föräldrar. Spelet avslutades aldrig eftersom hela familjen tydligen hade tagit illa vid sig av mitt något snäsiga konstaterande.
För att ge er ett Dagens Tips av den kunskap ni nu har fått:
Skaffa aldrig barn! Om ni mot förmodan gör det; låt dem aldrig vinna i spel. It's a win-win situation!

både arg, ledsen och besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0